Facebook Metaverse – полн погодок или промашување?
Блог - Nov 05, 2021
Во август годинава, Facebook започна јавно тестирање на Horizon Workrooms, апликација која им овозможува на луѓето кои користат очила за виртуелна реалност Oculus Quest 2 да влезат во виртуелни канцеларии како аватари. Марк Цукерберг вели дека долго време замислувал виртуелен свет во кој луѓето работат, играат и комуницираат.
Дали ќе живееме во метаверзум?
Зборот „метаверзум“ беше измислен во 1992 година за научно-фантастичен роман. Според тогашната дефиниција, „метаверс“ е верзија на интернет за виртуелна реалност, каде што постои алтернативен универзум во заеднички VR простор и користи концепти од реалниот свет како патишта, згради, соби и секојдневни предмети. Луѓето се движат во овој универзум како аватари и можат да комуницираат со други луѓе преку нивните аватари, а исто и да комуницираат со ентитети слични на аватари кои се навистина софтверски агенти.
Метаверзум е главна компонента на сајберпранк фикцијата од 1980-тите, Burning Chrome и Neuromancer, Ернест Клајн, од Вилијам Гибсон до Ready Player One. Дури и познатата „Матрикс“ е метаверс. Во основа, метаверзумот беше лош, па се поставува прашањето зошто Цукерберг мисли дека е добра идеја?
Еден или повеќе виртуелни простори?
Прво, ако постои, дали метаверзумот ќе биде идеја на Цукерберг? Второ, ако Фејсбук навистина создаде виртуелен универзум, дали навистина ќе биде метаверс? Единствениот можен (но неверојатен) начин да се постигне единствен глобален и универзален виртуелен простор е ако интернетот или веб просторот некако ги еволуираат сите виртуелни делови што им овозможуваат на корисниците да комуницираат со сите веб-услуги и едни со други во простор за 3D виртуелна реалност. Малку е веројатно но е можно – бидејќи сопственичките и ексклузивни платформи, со вештачки недостиг, ќе привлечат повеќе инвестиции.
Facebook соопшти дека трошоците за Facebook Reality Labs, каде што компанијата работи на зголемена виртуелна реалност, ќе го намали вкупниот оперативен профит за околу 10 милијарди долари оваа година, а таа бројка се очекува да расте во наредните години. Визијата на Цукерберг за корисниците кои комуницираат со неговите услуги се оформи кога Фејсбук се соочи со напад на критики од законодавци, академици и корисници поради откритијата во серијата „Facebook Files“ на The Wall Street Journal, кои покажаа дека компанијата знаела дека нејзините платформи се преполни со недостатоци кои им штетат на корисниците.
Сигурно е дека во иднина ќе имаме многу виртуелни онлајн простори, за работа, образование и други активности. Но, дали Facebook Metaverse ќе биде она кое корисниците сакаат да го користат, останува да видиме во иднина.
Извор: WSJ