ЕРОЗИЈА НА ДОВЕРБА

Имав прилика на овогодинешниот форум за регионална комуникација на лидери “Предизвик 2021” да зборувам за репутацијата во тек и откако ќе помине „Ковид-19“, од еден многу интересен агол – на разнишана доверба.

Според неодамнешното истражување на Weber Shandwick и KRC Research, во категоријата доверба, денес влијае буквално СЕ’. Во споредба со стандардниот пакет од пред неколку години, кој се состоеше од плата, задоволство на вработените, квалитет на производот, денес зборуваме за нашиот настап на социјалните мрежи, финансиската стабилност, профилите на кандидати кои се јавуваат на огласи за вработување. Благодарение на овие индикатори, можеме да наплаќаме повеќе за нашиот производ, а две третини од современите лидери својот успех во продажбата директно го припишуваат на ДОВЕРБАТА.

Заедничките именители и прашањето што сите треба да го поставиме е – според ова истражување, како ги комуницираме вредностите на нашиот бизнис што влијаат на довербата? Бидејќи, осум од десет менаџери сметаат дека е исклучително важно правилно да се комуницира вредноста за која се залага компанијата. Значи, не зборуваме за дел од веб-страницата, ниту за убаво дизајнираната брошура, туку за начинот на кој, заедно со нашите вработени, го живееме она за што декларативно се залагаме.

И кога знаеме што влијае на довербата, треба да ги разбереме оние од кои најмногу се очекува да веруваат во нас – потрошувачите и вработените. И инвеститори, партнери, локални заедници…

Но…

Според истражувањето на агенцијата Edelman спроведено оваа година, за време на пандемијата КОВИД-19, падна довербата во Владата, во брендовите, во медиумите, во управувањето. Најважните светски економии, како што се американската и кинеската, го доживеаја ова во своите редови. На извршните директори веќе не им се верува, дури ни во развиените економии како Јапонија или Франција. Ниту на граѓанските организации, ниту на верските водачи не им се верува.

Кога станува збор за медиумите, најголем пад на довербата забележаа традиционалните медиуми (53%), проследено со социјалните мрежи (41%). 57% од испитаниците сметаат дека новинарите намерно ги наведуваат луѓето да веруваат во лажни вести, над 60% сметаат дека медиумите не се објективни. Постои растечки бран на дезинформации и недоверба што го загрозува (деловното) закрепнување од короната, а луѓето се длабоко сомнителни и недоверливи.

Светлото на крајот од тунелот постои за бизнисот! Над 80% од испитаниците сметаат дека извршните директори треба да го преземат „водството“ и да ги пополнат празнините направени од овие помалку доверливи групи. За сите нас, тоа значи дека треба да започнеме да се справуваме со разни проблеми, кои не се тесно поврзани со нашето секојдневно работење. Треба да ја гледаме поголема слика и да донесеме посложени одлуки.
Како можеме тоа да го искористиме на најдобар можен начин, можеме ли? Како да се спречи понатамошната „ерозија на довербата“?

Одговорот лежи во три, релативно едноставни области на комуникација и развој: интерната комуникација, подготовка и учење и креативно размислување.

Транспарентноста беше збор на 2020та година, а се чини дека ќе биде и оваа година. Ако вие, како компанија, тргнавте во оваа насока – продолжете. Бидете транспарентни до крај: со зборови, со дела, не на хартија. Вашите вработени сè уште се плашат за здравјето, безбедноста, финансиите, угледот на компанијата во која работат. Во таква атмосфера, лидерите се очекува да бидат присутни и да имаат силен фокус на деловниот континуитет и стратегијата. Јасната комуникација од страна на лидерите ни помага да останеме на вистинскиот пат.

Кризата е најчесто златна можност за учење. Само погледнете колку нови работи совладавме сите заедно. Лидерите кои го гледаат ова и им помагаат на своите вработени да стекнат нови знаења, се тие што ќе направат разлика. Затоа, експериментирајте, усвојувајте нови знаења, особено кога станува збор за комуникација. Како комуницираме за вработените, како со друга јавност, како еден лидер гради личен бренд на социјалните мрежи, како реагираме на кризата, се само дел од областите што треба да се совладаат.

И, за крај, креативноста, која, како и знаењето, е секогаш во мода. Особено во време на преосетливи потрошувачи, кои очекуваат брендовите да им обезбедат стабилност, надеж, да им ги решат проблемите и да го донесат најдоброто искуство. Одамна, денешните потрошувачи, особено оние од генерацијата Z и милениумците, не се засегнати од цената и квалитетот, ниту пак брендовите се борат со конкуренцијата, но пред сè со најдоброто искуство што потрошувачот го имал досега.

Значи, да ги искористиме одличните можности за онлајн комуникација што ни помогнаа да ги претвориме ограничувањата во текот на минатата година во можности и прилики. Дигиталните заедници ќе продолжат да растат, а денес никој не може да го оспори растечкото влијание на дигиталните комуникации.

Раскажувајте приказни, пласирајте оригинална и автентична содржина, работете со инфлуенсери, увезувајте искуства онлајн и офлајн, истражувајте платформи што ви овозможуваат да експериментирате, да играте, да креирате свои сопствени дијалози во заедниците и пред сè – не плашете се од иновациите. Знаењето, разговорите и новите потфати сè уште остануваат „најстариот трик во книгата“ со помош на тоа кога можеме да ја вратиме довербата.