Кој влегува во content marketing, нема да зажали
BoriseLave - Oct 01, 2019
Во изминатиот месец, имав можност да присуствувам на два од најважните настани за content marketing: Content marketing во Кливленд и POMP во Љубљана.
Првиот е најголем во светот и втор по големина регионален настан во индустријата. На крајот на краиштата, од гледна точка на професионалец за комуникации повеќе од 20 години, можам да кажам дека маркетингот што го практикуваме во Србија е на многу начини „зад“. Ова не значи дека нема да го сториме на ист начин уште 10 години, сепак мора да бидеме реални – ние сме комуникациската периферија на светските трендови, не заради знаење, туку заради пари.
Но, каква е состојбата со content marketing? Драго ми е што проблемите кои ние ги имаме, ги имаат и многу поразвиени од нас. Joe Pulizzi – основачот на Институтот за content marketing, вели дека еден од првите предизвици на професијата е како да се продаде content marketing во компаниите.
И во големите глобални компании постои отпор кон content marketing, најчесто поради незнаењето на оние кои носат одлуки. За нив, сè е исто и тие немаат намера да разделат сопствените комуникациски силоси за да ја направат содржината што им е потребна на сите на различни тимови во компанијата. Тие продолжуваат да го гледаат своето влијание врз надворешниот свет еднострано, преку реклами за големи медиуми или лајкови на социјалните медиуми. Други пак, немаат време да почекаат content marketing-от да им донесе резултати, затоа што понекогаш е потребно повеќе од една година работа, инвестирање и комуникација за првите резултати. Во секој случај, објаснете му на менаџментот дека е потребно време.
Затоа сите оние кои стратешки започнаа со креирање на содржини, сега се толку пред сите и сето ова го гради столбот на целата интегрирана комуникација. Нема повеќе рекламирање, организирање настани, мрежна комуникација сè додека не се смисли стратегија за содржини за сите корисни канали.
Содржината е крал и сè се врти околу неа. Како што ми рече директорот на германската агенција C3 Karsten Kramer, тие имаат клиенти кои сè уште работат со 7-8 различни агенции, но главната агенција не е повеќе креативната агенција, туку агенција за креирање на содржини. Се случува со некои компании, како што е Мајкрософт, да имаат специјални тимови составени од десетици креатори кои се издвојуваат како посебна деловна единица. Од друга страна, сè повеќе е вообичаено компаниите да го намалат бројот на агенции со кои работат со пренесување на некои активности од други во агенциите за содржини, бидејќи тие имаат најсеопфатно поле на активност.
Во секој случај, оваа дисциплина ја отворивме веќе во Србија. Голем дел од нив сè уште сметаат дека овие активности не се разликуваат од претходните маркетинг активности, но она што верувам е дека content marketing-от направи фундаментална промена во перцепцијата на маркетингот. Повеќе не е индустрија која ги прекинува луѓето во нивните секојдневни активности со киднапирање на нивното внимание, тоа е активност која им помага да ги решат своите проблеми и да го добијат тоа што им е потребно!